Tuesday 31 July 2012

Miezul noptii romanesc

Foarte multa vreme, m-am gandit sa scriu in engleza, sub pretextul sa fie un blog universal inteles. Simteam ca ma exprim mai bine intr-o alta limba , parca tot din nevoia subconstienta de a ma ascunde sub un paravan.
Toaa viata m-am ascuns sub diferite masti, interpretand diferite roluri, de fiecare data altfel, de fiecare data alte dorinte, alte placeri, alte vise, alte preferinte, alta persoana! Cand ma gandesc la adolescenta mea rebela si cel putin teribilista, ma amuz, insa parca privesc arhiva unei cinemateci, filme de tot felul si de toate genurile. Poate si de asta mi-am dorit o viata intreaga sa devin actrita. Nu imi gaseam locul in nicio masca, nici un rol nu ma satisfacea individual, ci doar complexitatea lor adunata  aducea un dram de implinire, dar despre asta e o alta legenda urbana:)
Si revenind la dulcele grai romanesc, nu pot sa spun ca sunt o fana a limbii romana. Dimpotriva, mi se pare o limba greoaie, cu o gramatica complicata, si imi permit sa pun sub semnul intrebarii si trasatura melodioasa elogiata de-a lungul vremii de atatia poeti si scriitori romani! Asta e blogul meu, si chiar nu ma intereseaza daca parerile mele nu corespund majoritatii!

De ce Blog?

De ce un blog? Ca sa fiu in trend? Nicidecum! Mereu mi-a placut sa fiu invers decat trendul numai ca sa fac pe invers si sa ies in evidenta, deci motivul asta cade din prima! Si totusi, de ce? Pentru ca simteam nevoia sa ma dezvalui, sa arunc valul de pe fata, odata pentru totdeauna, sa incep sa fiu eu, sa ma descopar, sau ma redescopar, in adevarata mea infatisare! Vreau sa ma cunosc si vreau sa ii las si pe altii sa ma cunoasca cu adevarat! De ce acum? Pentru ca incep o noua etapa! Pentru ca viata m-a invartit intr-un glob de cristal ca pe un fulg  artificial de zapada, precum globul din Citizane Kane:)
Astazi pentru mine, incepe o noua etapa, am renascut, cat ar suna de cliseic. In viata, mereu am avut dorinta sa plec departe, sa o iau de la inceput, undeva unde nu ma cunoaste nimani, undeva unde nimeni nu cunoaste nimic despre mine, unde barfa nu este sportul national si unde etichetele puse sunt indescifrabile. Si, stiti cum se zice...ai grija ce-ti doresti, ca ti se indeplineste:) Si asta s-a intamplat si in cazul meu...Mi-am dorit sa dispar din Romania, mi-am dorit sa plec in lumea mare, sa ajung undeva unde nu ma stie nimeni, unde nimeni nu imi cunoaste trecutul, undeva unde pot sa imi cladesc un nou viitor! Si am zis ca daca tot mi s-a oferit aceasta sansa, desi nu va inchiputi caini cu covrigi in coada, am zis ca trebuie sa umblu putin si la increderea de sine. In focul atator schimbari bruste si multiple in viata mea, am pierdut controlul asupra persoanei mele fizice. Am pierdut sirul kilogramelor, al centimetrilor de par nevopsit, al firelor de sprancene nepensate, si al zilelor in care plecam complet nemachiata din casa! Si am ajuns intr-o zi sa ma privesc intr-o oglinda si sa-mi pun semne de intrebare...oare chiar sunt eu?? Peste cateva zile am vrut sa probez o pereche de blugi si trista mi-a fost reactia sa vad ca lipsesc centimetri buni de material pentru a ma putea  incapa ...Trist ...Jalnic... ...Patetic!!!

Si ca sa leg putin toate intrebarile si nedumeririle...blogul vreau sa tina locul unui jurnal electronic, pe care promit solemn ca nu o sa-l mint, si cu speranta ca imi va fi rusine sa ma fac de ras intr-un hal nemaivazut si naimaiauzit daca nu duc la implinire toate cele ce vor urma. Ca sa ma ambitionez, de multe ori imi fac mii si mii de listute gen "to do list" si imi dau note si fac scoruri si calificative in functie de cate randuri am punctat si tot felul de ineptii pe care le poate coace mintea mea. So, blogul va juca de fapt un dublu rol. Odata, va fi ca un registru ce va tine evidenta scopurilor pe care vreau sa le ating, si 2, va prezenta scurte istorioare din viata mea, pe care din rusine ori din teama de a fi perceputa in mod gresit, le-am ascuns, ori le-am modelat dupa bunul meu plac...vor fi oarecum niste self-confesions, unde preotul va fi intrupat de world wide web:))

Startul va fi dat la miezul noptii, 1 August, pentru mine inseamna GMT +1, pentru voi GMT +2 :) adica 11 noaptea la mine e 12 noaptea in Romania, si voi alege miezul noptii romanesc. Am ales 1 august pentru ca reprezinta data ce a declansat ultima etapa din viata mea, si anume, 1 august 2006, insa si asta e o alta legenda:) Infatuarea-mi caracteristica ma impinge la a spune ca micile legende ce le am de povestit nu vor fi nici pe departe plictisitoare, ci dimpotriva...

Tic-tac, tic-tac, timpul trece si mai am decat cateva minute la dispozitie pana la miezul noptii...asa ca , nu voi mai palavragi verzi si uscate si am sa trec la "the one and only, to do list"

1. Sa slabesc ( trebuia sa pastrez acelasi cap de lista:)) 13 kg pana la 1 noiembrie!
2. Sa imi iau laptop pana in 5 octombrie
3. Sa termin cel putin inca un film de montat
4. Sa imi iau licenta in februarie in Romania
5. Sa imi gasesc stagiu in semestrul al II-lea
6. Sa merg de Paste la Denii si la slujba la Sf. Vineri
7. Sa imi iau licenta la Paris in Teatru

Cam astea ar fi cele "7 pacate"
Penale, stiu, dar sunt scopurile mele, si daca sunt ale mele sunt cele mai importante! Pentru fiecare saptamana in parte o sa imi propun subpuncte care sa ma tina in focurile pasiunii!
Mai am un minut pana la lansare...o sa-mi aprind o tigara, o sa imi pun un pahar de vin si o sa visez la ziua de 1 august 2013 cand voi putea sa imi acord calificativul final.

Enjoy!



No comments:

Post a Comment